onsdag 6 maj 2009

En härlig födelsedag. Mycket på jobbet men blev bjuden på sushi-lunch av en kollega. Felix hade skrivit gratulationskort och han och hans mamma hade plockat ihop en låda med småplock till mig. Lådan innehöll sådant jag tycker om. En tub majonäs, en burk Dijon-senap, en burk kapris, två burkar folköl och en påse turkisk peppar. Som stötdämpande utfyllnad i kartongen hade en påse ostbågar använts. Det var det bästa jag kunde fått!


Tre veckor kvar till avfärd mot New York.


För er som minns detta inlägget kan jag ju ge en fortsättning på den storyn.

http://bloggeddie.blogspot.com/2009/04/kapellet-kl-1154.html#links


Jag skickade ett mail till Ed Palermo himself och berättade min story. Han svarade:


"Cool! Thanks for emailing.You know, I did a concert in Umea using Swedish musicians several years ago. It was a big festival. One of the most amazing events I've ever been a part of. Mats and Morgen played with us!I am really thrilled that you will hear my band on June 3. I promise you will love it. You may even want to stay for the 2nd show.Please introduce yourself to me that night."

Internet är fantastiskt!

2 kommentarer:

Therese sa...

Hej...jag har varit borta från allt vad bloggar heter ett tag. Återvänder o läser i kapp. Grattis i efterskott!

Eddie sa...

Tack, Therese!

Nu blir det förhoppningsvis lite byggreportage här i bloggen igen ett tag. Det kan också bli lite New York-rapporter snart kanske...