fredag 11 december 2009

Jag har inte mycket att publicera. Hoppas ingen tröttnar på min blogg. Den kommer att ta sig igen när tankeverksamhet och renovering kommer igång.
Jag ringde idag på en Hammondorgel som jag ska köpa. När den ska hämtas i Arvika utlovas ett litet bildreportage. Det är ingen märkvärdig orgel. En modern Hammond, troligen från 80-talet men det är ändå en Hammond. Det är väl klart att det ska finnas en orgel i kapellet, eller?

Tillsvidare presenterar jag en liten skrivning som tillkom 1996. I framtiden ska jag försöka skriva mera lyrik.

Klockan sju på morgonen

Hon står i badrummet, kammar sitt hår.
Hon har sovit över, de träffades i går.
-Undrar vem han egentligen är
och undrar hur i all världen jag kunde hamna här.

-Tänk om jag blivit gravid.
Han ville ju så gärna, hon orkade inte ta strid.
Nu ligger han därinne, han sover nog ännu.
Och där står hon i linne, klockan är bara sju.


-Vad tyst det blev därinne, undrar vad hon tänker på.
Sakta klarnar nu hans minne, måtte hon klä sig snart och gå.
Han var nog oförsiktig, bara det inte ger frukt.
Han gömmer sig i kudden men påminns av hennes lukt.

-Hon kunde väl ha sagt nej. Faan vilken jävla brud.
-Vad är det för en jävla tjej, kläcker inte ur sig ett ljud.
Han borrar ner sig i kudden, gråter lite grann.
Och konstaterar uppgivet, att även söt parfym kan lukta bittert ibland.


Köttet besegrar förståndet och det får dom lida för.
En väg till ökning av människobeståndet, en väg som undvikas bör.
Många är de individer som kan härledas till en slarvig skvätt.
Flertalet av dem lider, som tillkommit på detta sätt.

Inga kommentarer: