fredag 7 oktober 2011

Det har hänt mycket sedan jag bloggade senast men ändå inte. Jag har varit i Prag, Lina har flyttat till sin lägenhet (min gamla) och jag har gjort en del framsteg i kapellet. Vi har plockat en hel del trattkantareller och torkat och så har jag och Lina varit i Sunne på skaldjursfrossa.
Helvete vad vi åt! Det som syns på fotot ovanför utgjorde uppskattningsvis en tiondel av vad jag åt under kvällen. När vi kom in till bordet låg en varsin kluven hummer på tallriken. Sedan åt jag ostron, musslor av alla de slag, krabba, räkor (färska och rökta) och kräftor. Jag prioriterade havskräftor och åt ett 20-tal, rikligt doppade i aioli. Jag var tvungen att gå och lägga mig efteråt och jag drack endast tre klunkar vin till middagen.

Jag var i Prag i fyra dagar också. Där åt och drack jag gott till helt otroliga priser. Allt utom restaurangbesök ligger ungefär i samma prisklass som här men vad sägs om 16 kr för en stor öl på krogen?
Här ett urval av bilder från Prag.
Underbar öl!
Knödel förstås!
Lite bilder från stan. Något som tjeckerna gärna åt och som jag inte kunde låta bli att prova var "grisknä".
Det smakade torr, osaltad julskinka så det var väl ingen hit precis.

Imorgon kommer min grävmaskinist och ska sprida ut den matjord jag köpt. Sedan ska det sås gräsfrön.

Inga kommentarer: