lördag 8 oktober 2011

Grävmaskinisten Arketeg kom strax efter elva på förmiddagen och åkte härifrån vid 17:30. Under tiden han var här jämnade han till marken där gräsmattan ska anläggas. Sedan påförde han matjord i ett ganska mäktigt lager och jag krattade och sådde gräsfrön. Imorgon ska jag lägga upp lite kort på gräsmatteanläggning och hur det blev när han var klar. Han är försiktig med planeringsskopan. Smeker ut matjorden så jag knappt behöver kratta. Hoppas det börjar skimra lite i grönt innan snön lägger sig.

Jag hade planerat långkok idag men hann inte eftersom han blev kvar så länge. Jag vill gärna att min polska surkålsgryta puttrar i närmare sju timmar för att jag ska bli riktigt nöjd. Nu tar jag ett par folköl och lyssnar på musik. Vi får se vad jag äter denna kväll. Eftersom jag knappt ätit överhuvudtaget idag lär det bli "natta" direkt efter jag ätit. Jag får vänta lite med att äta...

Inga kommentarer: