fredag 26 september 2014

Fredag och jag ligger i fas med tiden

Äntligen har min inre klocka ställt in sig till Kristinehamnstid igen.

Varje dag denna vecka har bjudit på en överraskning vid hemkomsten efter arbetsdagens slut. Målarna har varit flitiga och det dröjer inte innan predikssalens väggar och tak är färdigställda. Idag var det tre målare på nedervåningen när jag åkte till jobbet. P gr a dåligt väder hade man omfördelat resurser så en av gubbarna som egentligen skulle varit ute på något annat ställe var inne här hos mig istället.

Vy från en av dokumentationsvinklarna igår.

Samma ställe idag.

Från andra hållet igår.

Och idag.

Felix sitter och spelar Fifa och jag diskar. En fredag i kapellet som alla andra. Ikväll har han beställt hamburgare och det ska han få.

Inga kommentarer: