tisdag 28 mars 2017

Isolering

Idag har min mekanikerkompis Mats bytt till sommarhjul på min bil. När jag kom hem började jag isolera. Det är ett jäkla skit att hållas med.
Jag isolerade väggen mot skogen och drevade runt dörren och fönstret innan jag tog kvällen. Det irriterar väldigt i halsen efter ett sådant jobb och jag sitter och hostar i soffan.

Idag har Franssons golv varit här och spacklat badrummet. Det verkar som om det är väldigt snett efter som de byggt ut väggen med kakelplattor på ett ställe.
Förut var det pärlspont på den väggen och jag satte upp 13 mm gipsskivor men jag märkte inte att det var så snett.

Nu kommer tyvärr badrumsbygget stå still ett tag. Jag ska ha en fondvägg av turkosa kakelplattor och det kaklet är restnoterat. Tre veckor kommer det att ta innan det kan levereras. De vill tydligen sätta den väggen först. Annars kunde rörmokarna börja när de tre andra väggarna blivit klara. Lite surt men jag kan vänta.

2 kommentarer:

Tobias sa...

Vad ska du ha i varmförrådet resp. kallförrådet?

Lars G

Eddie sa...

I varmförrådet ska jag ha färg och verktyg men även ägodelar som inte kan förvaras kallt så som trycksaker, lite kläder, gammal hemelektronik mm. I den kalla delen blir det redskap, gräsklippare och cyklar, typ. Två vedskjul blir det också.