söndag 26 mars 2017

Rödhake

En tidig morgon i trädgården med kaffe och rödhake. Roland kom och tog ner en handfull aspar som hängt in över uthuset.
Stammarna tog han till ved och riset drog jag undan. Det blev inte så mycket ris som tur var.

Sedan fortsatte jag inne i uthuset med att sätta upp plywood i taket. Det ska vara en luftspalt mellan takisoleringen och plåttaket.
Det var besvärligt att sätta upp stora skivor i taket när jag var ensam men jag skruvade upp lite stöd så jag kunde lägga upp skivorna innan jag skruvade fast dem.

Det har gått sakta framåt. Mest har jag suttit och tittat ut över den gula gräsmattan. Det har varit varmt men lite blåsigt. Jag eldade ur mina diken också.
Det har jag gjort varje år sedan jag flyttade in. Det gjorde jag faktiskt också i Smedby när jag bodde tillsammans med Felix mamma.

I kvällningen åkte jag ut till snickaren och beskar hans äppleträd. Jag får vara glad att jag kan hjälpa honom med något så mycket som han hjälper mig.
Nu blir det tidig kväll. Det tar på krafterna att vara ute hela dagen. Särskilt när det blåser.

Inga kommentarer: