lördag 11 november 2017

Stillestånd

Det har varit en intensiv vecka på jobbet och jag har glömt bort köket här i kapellet. Lite har jag pysslat men inte ens halvhjärtat.

Körde ett litet lass till tippen imorse men stod i kö längre tid än jag lastade av kärran. Nu är i alla fall det borta. Kärran är tom och redo för lastning igen.

Felix och jag tog en lokal road-trip och åkte upp till vindkraftverken i Långmarken.
De är väldigt stora och susar ganska häftigt. Jag tänker på att de genererar energi när de stå där och snurrar. Dygnet runt i ur och skur. Det är nästan otäckt att stå under dem. De är så fruktansvärt stora. Som monster.

När jag lämnat Felix hos hans mamma åkte jag hem och slappade. Gick några vändor till uthuset fram och tillbaka med saker som skulle ut dit.
Jag släppte in Sivan i värmen men hon har fortfarande fästingar.

Just nu ser köket ut så här.

Inga kommentarer: