lördag 13 januari 2018

Strax klart för målarna

Nu är det så gott som klart för målarna att blöta penslar och spackelspadar här i kapellets kök. Jag har lite pyssel kvar men på måndag kommer de. Idag har jag gipsat det sista och satt upp taklist.
Rummet ska bara röjas och dammsugas innan jag släpper in måleriet. Jag anlitar "Miljönären" när det gäller större målningar. Jag har väldigt bra erfarenhet av det företaget. De målar snabbt och bra. Bättre än jag själv.

Här är det en väldig kabelhärva som ska kopplas in vad det lider. I tisdags hade jag och elektrikern en heldag här. All el är dragen och inkopplad i centralen. Senare ska den fördelas ut till de olika elkrävande prylarna i köket; ugn, häll, fläkt, spottar, diskmaskin, lådbelysning, kyl o frys och diverse eluttag.

Imorgon lägger jag den sista handen vid förberedelserna inför måleriet.

Nästa helg ska jag plantera en mistel. Tänker mig en fotodokumentation av denna händelse som väldigt få kommer att ha glädje utav, men ändå.

Inga kommentarer: