söndag 8 april 2018

Denna helg kom våren

Första vårhelgen. Denna helg kom både bofink och rödhake till kapellet och kakafonin är ett faktum. Underbart! Idag har jag suttit mycket på baksidan och njutit av all vacker fågelsång.

Igår var snickaren här och vi satte bänkskivorna på plats i köket. Vi sågade ur för spishällen och monterade täcksidor och passbitar. Nu är det elektrikerns tur och jag ska ringa honom direkt imorgon bitti. Jag ska också förbereda rörmokaren på att det snart är dags. Franssons golv ska hit en sväng och Spellings glasmästeri ska också få ett uppdrag innan köket kan bli klart.
Nu ser det ut så här. Bänkskivor och täcksidor. Till höger står två täcksidor som ska gömma kyl och frys sedan. Diskmaskinen är avemballerad och förberedd för att stoppas in under bänken.
Hällen är på plats.
Täcksidorna till kyl och frys.
Diskbänken.
Ytterligare en bild på hällen. Tänk när jag får dra på värmen på den för första gången.

Igår kväll lyssnade jag på musik och drack lite öl och mådde gott.

Idag fortsatte jag med köket. Jag skruvade fast bänkskivan ordentligt och småpysslade lite med lådor. Sedan åkte jag till snickaren och klippte hans äppleträd. Väl hemma igen bytte jag till sommarhjul på släpkärran. Sedan satt jag bara och njöt på baksidan. Min kompis Ronny kom en stund och satt och pratade lite.

2 kommentarer:

Per sa...

Det kommer att bli nice att stå där vid diskbänken och kunna titta ut på grönskan.
Blir lite avis. En annan får bara glo rätt in i ovanskåpen.
Per

Eddie sa...

Och de få gångerna när jag i framtiden står och handdiskar, har jag fjorton meter till väggen bakom mig.