måndag 16 april 2018

Grums

Idag var jag i Grums på kommunbesök. Jag åker runt till kommunerna ibland och frågar hur de tycker att våra möten varit något år tillbaka och vad de vill att jag tar tag i inför nästa år. På väg dit från bussen såg jag något märkligt som jag feltolkade innan jag kom på vad det var. Jag åkte förbi detta huset.
"Seg, Ond, Hand". Vad är detta, tänkte jag. Någon proteströrelse som har en samlingslokal? Ett punkband? Sedan förstod jag att det stod "Secondhand" men det var en särskrivning som hette duga.

När jag kom hem idag monterade jag den sista lådan i köket. Nu ser det ut så här.
Det står lådor överallt i prediksalen också och det är inte stor idé att sätta i dom innan elektrikern och rörmokarna varit och gjort sitt. Elektrikern kommer om en vecka.

Det har tagit ett antal timmar detta. Det är inte klart ännu heller...

Inga kommentarer: