onsdag 24 juli 2019

Värme

Det blev en varm dag idag. På morgonen körde jag ett lass till tippen och det var fruktansvärt varmt redan då. Jag åkte sedan hem och fortsatte att riva. Tre brädor i taget och sedan in i skuggan för att sitta en stund och dricka vatten. Men till slut var jag klar med rivningen och körde ytterligare en gång till tippen. Jag var i stort sett ensam på tippen. Det var för varmt för allting denna dag.

Med tom kärra körde jag till Beijer för att komplettera med lite virke. Varje arbetsmoment innebär en större ansträngning än normalt. Det gör väl ingenting egentligen men allt tar längre tid.

När jag lastat av kärran hemma blev det inget mera gjort. Jag duschade och satte mig för att eftersvettas i skuggan på altanen.
Så här såg uthuset ut när jag gav mig denna dag.

Inga kommentarer: