onsdag 2 september 2020

Tobakskväll

Jag har hängt upp all Black mammoth som jag skördat ikväll. Det tog någon timme eftersom det var väldigt mycket blad. Nu är det i stort sett fullt bakom uthuset.


Jag ska skörda det sista i helgen och det verkar som om jag får försöka hänga i alla utrymmen jag har för att få plats. Tobaksbladen är väldigt skrymmande innan de börjar torka ihop.

Igår klippte jag gräset. Det var första gången sedan jag fick min KOL-diagnos så jag tänkte extra på hur jobbigt det var. Men det gick bra. Jag blev knappt andfådd och det är ju ett gott tecken. Ljudet av en motorgräsklippare är ett utdöende ljud nu när alla skaffar robotar. Dit har jag inte kommit ännu. Jag gillar att klippa gräs och det är nog bra med den lilla motionen.


Jag parkerade bredvid en speciell figur vid Maxi igår. Han såg uttråkad ut.

Inga kommentarer: