tisdag 1 mars 2011

Snickaren hjälpte mig med att frakta tvättmaskin och tumlare från lägenheten till kapellet. En tvättmaskin är inte rolig att flytta nerför och uppför trappor. Nu är vitvarorna i alla fall på plats i kapellet. Nu återstår installationen av dem. Snickaren hade också med tigersåg så jag kunde börja riva lite. Jag har beslutat att riva väggarna till det som skulle bli kapprum. Det kommer att bli en större öppen hall istället.
Jag ska riva bort väggarna som skapar utrymmet under trappan. Väggen och dörröppningen i hörnet försvinner alltså helt. Baksidan på trappan är så vacker så den kommer att blottläggas. På bilden ovan syns trappan lite. Man ser hur den avslutas mot golvet på undervåningen och man ser ett grått svängt trästycke i överkant av bild. Jag har tagit bort masoniten på väggen som ska bort och om man tänker bort träväggen och dörröppningen som syns kan man förstå hur ett stort öppet hörn kommer att bildas. Det kommer att ta bort korridorkänslan och ge hallen en helt annan rymd. Rivningen fortsätter idag.

Mitt, för övrigt, pirriga liv fortsätter och det känns varmt och skönt!

4 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Det blir kanon! Supersnyggt! Riva är dessutom himla bra för att få igen lusten att ta nya tag. Man ser liksom direkt att det händer en massa. Inte som att slipa spackel i evinnerlighet (det absolut tristaste jag vet på detta område).

Privatpirret ger väl också en del energi, kan jag tänka. May the force be with you guys. ;-)

Eddie sa...

Det är så roligt att vara igång med kapelltankar och göromål igen efter denna kalla vinter.

Privatpirret är en fantastisk krydda. Kryddan är så spännande att den stundtals mycket väl kunde få bli en huvudingrediens i vardagsgrytan.

Miss Gillette sa...

Hihi! Ditt liv blir en currygryta! :-)

Eddie sa...

Mmmmmm! Inte mig emot!