söndag 29 maj 2016

Soffsöndag

Igår gjorde jag och Felix en utflykt till Mariestad. På nervägen stannade vi till i Surö bokskog och gick en liten sväng i naturreservatet. Felix tyckte det var en jättehäftig miljö att vara i och det är det ju onekligen. Som att vara i en stor inredd sal utomhus.
Här står han den lilla filuren. Liten förresten...
Han är snart lika lång som jag.

Vi fortsatte till Mariestad och gick runt i "gamla stan". Väldigt trevlig bebyggelse.
Obligatorisk Klingglass också förstås.

När jag kom hem kom Anders från Karlstad och hälsade på. Vi skulle grilla lite och lyssna på musik på kvällen. Ytterligare en kompis, Leif, kom också upp. Vi hade en trevlig kväll med mycket bra musik.

Idag är det en regnig söndag. Alldeles bedrövligt regnig. Jag tar små trädgårdsvarv mellan skyfallen men ligger mest och slötittar på TV i soffan.

Jag börjar bli väldigt trött på rådjuren häromkring.
Nu har de slaktat min klätterhortensia också. Usch vad tråkigt. Den som artade sig så fint och började närma sig den trädstam jag tänkt att den skulle få klättra uppför. Nu tycks det inte bli så.

Blommorna på den röda rhododendronen börjar försiktigt slå ut trots det tråkiga vädret.
Jag hade viljat stå och titta på humlorna som kryper runt i blommorna men det är inga humlor som är ute och flyger en sådan här dag.

Inga kommentarer: