tisdag 17 maj 2016

Värmen återvänder (lite)

Idag blev det lite varmare och jag kunde klippa gräset iförd kilt och t-tröja när jag kom hem. Jag tog ett rejält trädgårdsvarv också och sprutade såpvatten på plommonträdet för att hejda bladlössens tillväxt. Lite allmänt småpyssel i rabatterna hann jag med också. och lite omplantering av några krukväxter.

Nu har jag lyckats lägga upp två filmer på Felix från Klotenlägret.
Den första visar "Gungan" Felix har bekymmer med hjälmen som hänger snett. Han kommenterar det i slutet av klippet. Max sväljer en fluga och Albin utbrister "Felix. Du är en man" när Felix gungat klart. Det är så roligt att höra de andra barnens kommentarer och hur de peppar den som ska våga att utföra något. Alla barnen gjorde denna övning.
Gungan hade jag kunnat tänka mig att prova men inga föräldrar erbjöds detta.
Det andra klippet visar "Apstolpen". Den övningen skulle ingen få mig att prova däremot. Nästan alla barnen gjorde denna övning också men ingen klarade att bli hängande i trapetsen som det var meningen att de skulle.

Inga kommentarer: