måndag 16 mars 2009

Idag skrapade jag löst sittande färg i halltaket och satte igen springor med latexfog. Tätade också springor i fönsterfodret med latex inför kommande målning. Jag förstärkte även hyllplanen i den lilla smutten i hallen ytterligare.

Som jag skrivit tidigare håller jag på med en del ansökningar om bygglov och bygganmälningar. Jag har funderat på var altandörren ska sitta och idag gick jag till beslut.

Det blir alltså till höger om säcken ungefär mitt i bild. Det betyder att det blir nära till köket och mellan altandörren och kaminen kan jag stapla ved.

Resten av kvällen i kapellet satt jag och demonterade en gammal sändare av något slag. Den innehöll en del elektronrör och andra elektriska komponenter som vi kan behöva till våra elektronikbyggen.

Jag har också suttit och försökt rita upp hur altandörrplaceringen kommer att se ut på en ritning som sedan ska lämnas in till stadsbyggnadsförvaltningen. Ska försöka skanna ritningarna så jag kan lägga upp dom här också.

Inga kommentarer: