söndag 29 mars 2009

Lång slappardag i kapellet. Har pysslat lite med elektronik och lyssnat ganska mycket på musik. Kompisen är klar med sin förstärkare och den har gått varm idag.
Jag satt på trappan en stund och njöt av snösmältningen. Bofinkarna sjöng från flera håll och jag kom på att jag borde tillverka fågelholkar till dem.
Jag gjorde fyra stycken enligt någon sorts löpandebandprincip.

Jag fick t o m upp en på uthusväggen.

En herre från Vålberg dök upp och köpte lite slöjdvirke av mig på eftermiddagen.

Kakelskäraren har däremot stått alldeles tyst och stilla denna söndag.

2 kommentarer:

Therese sa...

Jag kollade precis ut genom köksfönstret och fick se våran första bofink här uppe. Förra våren hade jag tillfälligt besök av bergfinkar. Får se om det kommer nån sån i år.
Gus är magsjuk och vi har preparerat oss med vitpepparkorn.

Eddie sa...

Usch vad tungt med magsjuka. Hälsa till honom!