onsdag 4 mars 2009

Vilken besvikelse! När grabben öppnat paketet och vi skulle börja spela Lego Indiana Jones så fungerade inte handkontrollen. Vi åkte genast till Maxi, Coop och Expert för att försöka få tag i en ny handkontroll. Vi gick bet!

Det kunde därför inte bli något spelande och jag tror, konstigt nog, att jag var mera besviken än han.

Jag har suttit och sneglat lite på ett annat ställe att lägga min blogg. Jag blev tipsad om wordpress.com av en kompis som skriver där. Jag har registrerat ett konto men jag blir inte riktigt klok på hur jag får till utseendet på sidan så det passar mig. Eventuellt flyttar jag min Kapellblogg dit men jag är ännu inte övertygad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Får man fråga varför? På vilket sätt är det stället bättre? Bara nyfiken...
jag förblir nog stammis vilket som :)

Eddie sa...

Jag skulle vilja ha bredare textkolumn och därmed få bilderna lite större. Att lägga upp bilder här är för övrigt ett himla pyssel. När man skriver en text i bloggen och sedan lägger till en bild så hamnar den alltid överst. Därifrån får man flytta den ner i texten. Textstycket formateras om när man lägger till en bild också. Styckesindelning blir annorlunda och man måste gå igenom hela texten och korrigera innan man publicerar. När texten sedan är publicerad finns det ändå konstigheter som man inte lyckats redigera. Är man perfektionist kan man gå in och redigera inlägget och få det bättre. Iblend blir det dock sämre och då orkar man inte mer.

När jag lade upp den senaste dikten (eller vad man vill kalla det) så gick jag helt bet. Jag ville att texten skulle se ut som en atombombsexplosition men fick ge upp när den var "tillräckligt" lik.

När jag kollat lite på wordpress så har jag dock insett att jag inte kan lägga upp större bilder.
Däremot vet jag att det är lättare att lägga upp bilder där och att textformateringen lever ett eget liv.

Jag blir nog kvar här ett tag till ändå.

Anonym sa...

Prova att köra dubbelt ett tag, känn efter var det känns mest lättarbetat och var du får det resultat som du blir mest nöjd med. Du behöver ju inte göra wordpressversionen officiell.

Att få en blogg att se ut exakt som man vill när den bygger på färdiga mallar är nog svårt. Då är nog en hemsida där man knackar koden själv enda alternativet. Jag känner för egen del ingen saknad efter blogger. Allt var krångligare där...

Har nu lagt till din blogg som länk från min. Kommer att göra täta besök! :)

Eddie sa...

Jag får se hur jag gör, Hans.

Jag ska följa ditt bloggeri jag också.