söndag 7 mars 2010

Har haft en duktig dag i kapellet. Sopade och dammsög golvsocklar och maskerade sedan på golvet för att kunna måla utan att spilla. Målade sedan ett varv i rummet och hade Vasaloppet på på radion. Nu är jag ju inte så mycket för sport men det var ändå ganska underhållande. Igår grundmålade jag en ventil inför vitmålning idag.
Så här såg den ut innan vitmålning.

Här är den vitmålad en gång.

Jörgen och jag åkte sedan till Karlskoga och hälsade på Bo Hansson, en gemensam bakant. Vi pratade lite om livet och mycket om musik, ljud och Hi-fi. Vi åt indiskt i Karlskoga också och sedan åkte vi tillbaka till Kristinehamn.Jag återvände till kapellet och målade murstocken en sista gång innan jag åkte hem och duschade. Nu sitter jag här i soffan igen och väntar på att kunna måla golvsocklar en andra gång imorgon efter jobbet. Nästa steg efter det är faktiskt tapetsering.

Inga kommentarer: