torsdag 4 mars 2010

Målade taket en gång till ikväll men glömde kameran. Det är väl ändå inte så mycket att ta kort på i och för sig men jag målade även murstocken en gång. Jag fotar den på lördag när jag målat den en andra gång. Jörgen var på nedervåningen och pysslade med ett slutsteg och JS kom till kapellet och lagade ett par mikrofoner.

Idag hände en rolig sak på jobbet. Jag gick in på Google-Earth och zoomade mig ner över Kristinehamn. Jag insåg att man nu även kunde röra sig i gatuplanet genom att sätta ner en gubbe, som finns i övre vänstra hörnet på kartvyn, på gatan. Jag har tidigare vandrat runt på New Yorks gator med en sådan gubbe och visste om funktionen. Det slog mig att jag hade sett en bil här i Kristinehamn i våras som åkte runt med ett kamerastativ på taket. Redan då förstod jag att även lilla Kristinehamn höll på att fotograferas för Google-Earth. Idag tänkte jag kolla om jag hade kommit med på fotot. Gissa om jag skrattade när jag zoomade in till denna bild.

Jag är på väg från OK till tjänstebilen och lägger in snus. Min kollega går till höger. Jag har min "Dynaco-t-tröja" på mig och jag kan t o m se att passerkortet till jobbet hänger vid byxlinningen.

Helt otroligt!

4 kommentarer:

Anders sa...

Vilken slump! Fast är det inte lite läskigt, med all övervakning?

Eddie sa...

Inte så länge jag inte har någonting att dölja. Hade jag varit tolv år och morsan sett att jag lägger in snus hade det varit en annan sak. :-)

Unknown sa...

Coolt ska genast ta mig en titt på Google.
Ha en bra dag.

Eddie sa...

Gör så!