söndag 25 april 2010

Får jag lov att introducera "Eddie Perssons goda Klysmakorv"!
Idag tänkte jag inviga den lustiga ugnsformen jag köpte på loppis för en tid sedan. Formen ser ut att vara gjord för en falukorvring men något säger mig att den använts inom sjukvården. Därav rättens namn, Klysmakorv. Den vetgirige googlar säkert på klysma nu.Här ligger falukorven, preparerad med lök och tomatsås. Till klysmakorven serveras specialmos.
Potatis, palsternackor, gullök och purjolök kokas. Mycket smör och en del mjölk blandas ner. Lite Trocomare örtsalt tillsätts för att få med smaken av libsticka.Ost har tillsatts den sista stunden i ugnen.Fyra härliga jobbportionen står här och svalnar på balkongen.

Hela övriga dagen tillbringades i kapellet. Jag slipade, spacklade och målade lite inför elektrikerns ankomst imorgon.

Jörgen, PO och TF kom upp och började ställa upp förstärkare och PA-toppar i prediksalen. Gitarristen LC skulle komma upp en sväng med fjällan PR.
Här ses han spela på sin vackra Epiphone-gitarr.

Ytterligare ett filmklipp.
Det är ett alldeles underbart ljud i prediksalen. Jag såg framför mig hur fler musiker gott och väl skulle rymmas på scenen och kanske ca 100 stående/dansande åskådare. Tänk om det kunde bli så en dag...

1 kommentar:

Lars G sa...

Schysst konsertlokal!

Lars G (också medlem på HiFi-forum)