fredag 9 april 2010

Jag har börjat grodda!

En nära väninna har introducerat mig till alfa-alfagroddarnas underbara värld.

Här är mitt första försök. En tillbringare med en avklippt strumpbyxa som sil. Imorgon tror jag jag kan skörda. Så fort jag får för mig att börja med något nytt, blir jag gärna en "freak" på en gång. Tyvärr kan ett sådant "freakryck" gå över lika fort igen. Jag berättade på jobbat att jag blivit en groddare och då fick jag ju höra ett och annat. Jag är väl inte mest känd för att vara en medarbetare som äter grönsaker precis...

Detta var vad kollega B hade med till mig idag.

En RIKTIG groddburk!
En illustrativ folder låg i burken.

En utförlig beskrivning hur man går tillväga fanns på folderns baksida så i fortsättningen kan ingenting gå fel.

Felix har fått tacos, Coca-cola och äggtoddy ikväll. Han var också uppe tillsammans med mig och tittade på "Så ska det låta" en stund. Normalt lägger han sig före klockan åtta. Innan han kröp till kojs ville han ha en Spa-behandling sa han.


Han verkar nöjd med behandlingen han fick.

2 kommentarer:

FrkLugn sa...

Jag tycker det är manligt att grodda. Speciellt alfa-alfagroddar.

Du kan titulera dig Alfa-alfahanne nu. Gott och nyttigt också. Du väckte min lust att grodda igen, dags att leta fram burken.

Eddie sa...

Alfa-alfahanne! Den var bra!

Det är så jag känner mig många gånger.