lördag 6 augusti 2016

Inget regn

Jag hade förberett mig på regn igår och därför hade jag planerat att vara inne och inte göra någonting. Det kom inget regn men jag kunde inte tänka om till en arbetsdag i trädgården så det blev inget gjort.

Fick besök av en kompis från Örebro och vi satt och pratade i trädgården en bra stund. Skjutsade hem snickaren från golfbanan där han lekt golf hela eftermiddagen med sina jämnåriga kamrater.

Idag lördag väntade jag besök från min kusin som aldrig kom. Felix och jag åkte ut till Krivi och tittade på en fotoutställning av en vän som heter Daniel Östby. Sevärt!

När jag kom hem igen startade jag en pörkölt. En ungersk kötträtt som jag ska äta senare ikväll.
Jag böjde till klätterstöd till fem av mina hoyor och trasslade ut revorna från de odugliga klätterstöden de hade förut och organiserade upp dem på de nya.
Så här blev resultatet.

Jag ska snart gå upp till min granne i skogen som heter Jörgen och lyssna på musik i hans underbara anläggning. Jag kanske tar med mig några öl dit.

Inga kommentarer: