onsdag 31 augusti 2016

Stuprör och New York

Jobbade hemifrån idag. När jag hämtade Felix efter jobbet åkte vi till kapellet och han fick bistå med den tredje handen som jag saknade häromdagen när jag skulle sätta upp ett stuprör. Nu är det på plats i alla fall så nu kan det gott regna. Jag satte upp droppblecken ovanför fönstren och dörrarna också innan jag gick in för kvällen.

Felix och jag diskuterade nästa års resa till New York. Jag redogjorde för olika flygvägar och för och nackdelar med de olika. Jag fick förtroendet att bestämma det alternativet jag anser vara bäst. Har börjat kolla priser för en flygresa i juni nästa år. Normalt flyger jag från Stockholm men då blir det en övernattning på Arlanda innan. Det går att flyga från Karlstad också via Jönköping och Frankfurt. Flygresan tar förstås längre tid då men i gengäld slipper man en övernattning på hotell i Stockholm. Man slipper också den fruktansvärda tågresan hem från huvudstaden till Kristinehamn. Jag brukar sitta på centralen i ca tre timmar innan tåget går och sedan är det Intercitytåg till Kristinehamn som tar 3 timmar. Jag är dödstrött då och vill bara hem och låsa upp kapellet. Priserna är ungefär desamma. Runt 4 000:-. Åker man från Arlanda tillkommer tågresa, transfer och hotellnatt så då landar det på ca 5 400:-. Till Karlstad kanske det går att fixa skjuts och hämtning. Det vore underbart att komma hem så snabbt efter landning.

Förkylningen har lättat något.

Inga kommentarer: