söndag 14 maj 2017

Vindpapp

Gick ut kl 9:30 efter frukost och kaffe. Vädret var inget vidare men jag ville komma lite framåt. När jag fått på mig arbetskläder och kommit ut började det regna. Jag satte mig en stund under tak.
Det gav sig ganska snart och jag rev ner resten av brädfodringen över de gamla fönstren. Jag insåg att jag skulle behöva vindpapp för att täcka isoleringen innan jag kunde spika upp ny panel så jag la ut en fråga på FB efter fyra kvadratmeter vindpapp. Jag fick svar att det fanns en hel rulle som jag kunde få köpa men jag behövde bara 2x2 meter.
Jag fortsatte i alla fall att sätta dit en ny spikregel och isolera de nya regelfacken. Sedan åkte jag till Karlskoga och Byggmax för att hämta panelbrädor. När jag kom hem igen hade jag fortfarande inte fått napp på FB. Jag gick då ner till en granne och frågade efter vindpapp men han hade ingen. Just då ringde Snickaren och sa att han förmodligen kunde fixa det jag behövde. Och så blev det. Jag fick en bit av honom så jag kunde täcka isoleringen.
Det regnade mera så jag började inte spika upp panel idag. Nu är det i alla fall regnskyddat.

Inga kommentarer: