torsdag 23 september 2010

Har varit på sjön hela dagen med mina kollegor och planerat hälsoskyddsarbetet 2011. Vi brukar alltid ha ett verksamhetsplaneringsmöte utomhus på hösten. Vi åkte med kollega Emilies segelbåt till Trinneholme. Den segelbåten ska påbörja en tvåårig jordenruntresa i juli nästa år. Emilie och de övriga kommer att blogga under resan och det blir roligt att följa. Jag har fått löfte att skicka med någon liten sak som hon ska kasta i mitt på Atlanten och låta den sjunka till botten. En Eddiesak alltså som ska hamna där. Det känns lite stort.
Här ligger "Båten Anna" som hon heter.

Felix och jag åkte till Karlskoga och köpte delar till blivande innertak i apparatrummet. Det kommer att bli ett sådant där tak som man ser i kontor. Ett system av plåtreglar där det ligger akustikplattor i fack. Plattor har jag sedan en ombyggnation på jobbet. Idag köpte jag alltså plåtdetaljerna.

När jag kom upp till kapellet ikväll för att lägga in plåtskenorna var detta det första jag fick se.
Framstycket till värmepannan. MR Kyl & Värme har alltså varit på plats idag.
Så här ser det ut i apparatrummet nu. Hoppas de fortsätter att installera under morgondagen.

4 kommentarer:

Miss Gillette sa...

På en förlagsmiddag pratade jag med en skulptör som för tjugo år sen hittade en lite ful, skrotig häst -- kanske en gammal vindflöjel -- som han fattade tycke för. Sen dess har han avbildat den hästen i alla möjliga tekniker och storlekar och placerat ut över hela världen. Tietusen stycken finns det hittills, bland annat på ett frimärke (på vilket den sattes in genom en kupp mellan konstnären och gravören). Konstnären berättade att hästen finns på alla kontinenter utom Antarktis. Då sa den kvinnliga författaren tvärs över bordet: Det ordnar jag, jag känner en som åker till Antarktis emellanåt! (Jag kanske borde blogga hos mig själv om det där; i så fall fhoppas jag du ursäktar upprepningen.)

Jag gillar tanken på att sätta såna mer eller mindre anonyma spår i tillvaron men den här mannen är den första jag känner till som gör det så till den milda grad organiserat. Har du fler grejer på andra ställen på havets botten?

Eddie sa...

Vad kul att höra av dig Miss Gillette! Jag undrade vart du tagit vägen.
Faktum är att jag har ett gammalt patientkort (du vet de där av plast man hade i plånboken för några år sedan) som åkt jorden runt. Mina vänner som reste fick i uppdrag av mig att skrapa det mot marken på de platser de besökte och sedan ta med det hem igen. Det kortet har jag kvar och dess hörn är ordentligt avrundade av allt skrapande.
Sedan har jag ett väl förseglat kärleksbrev till en kvinna som jag gömt i en filmburk under roten på det enda trädet vid Grenen i Skagen. Det var meningen att jag en gång skulle beskriva platsen för henne så hon kunde gå dit och gräva fram burken för att få läsa mitt hjärtats tankar. Det blev aldrig så, så jag får väl gräva upp det själv någon gång när jag är där...

Miss Gillette sa...

Nej, låt den ligga kvar! Fatta hur lycklig den framtidens arkeolog blir som hittar ditt brev! Eller vem som helst som gräver upp brevet.

Eddie sa...

Ja du har rätt!