onsdag 8 september 2010

Snickaren hjälpte mig tidigare idag med att sätta ditt "brunnsarket". Det är en självhäftande gummiduk som ska sitta runt golvbrunnen och vars kanter viks ner i själva brunnen. Allt för att få en tät övergång mellan golv och avlopp. Jag och Felix åkte upp och drog på ett lager tätskikt. Fiberremsor sattes i övergången mellan golv och vägg och rörmanschetter sattes runt alla rörgenomföringar. Slutligen strök jag hela golvet en gång innan vi åkte därifrån.
Så här såg det ut när vi lämnade kapellet för idag. Imorgon ska det strykas en gång till sedan är det bara att lägga klinker. Klinker blir på söndag och fogning på måndag. Felix börjar simskola på lördag eftermiddag och då hinner jag tyvärr inte börja med klinker. Det lär ta en dag för mig att få ordning på alla plattor som måste modifieras för att passa vid rörgenomföringarna.

Inga kommentarer: