torsdag 1 januari 2009

Började sätta ut annonser på maskinerna på Blocket idag. Jag sålde pelarborrmaskinen trots att den bara skymtat på ett foto taget på en bandsåg som var själva objektet. Lite bättre plats blev det när borrmaskinen försvann. Både Jörgen och snickaren har varit hos mig idag. Jörgen har suttit och arbetat i vanlig ordning med sin elektronik. Jag och snickaren har täckt marken under kapellet med byggplast.
Så här kan det se ut. Fotot är taget från trappan på väg ner.

Och så här. Plasten ligger alltså på marken, även om det ser ut som den sitter uppstiftad under bjälkarna.

Vi lade ut plasten utan uppvik mot grundmuren. Sedan överlappade vi våderna med ca 50 cm och lade ut stenar för att hålla plasten mot marken. Jag ska fråga Anticimex om jag måste/bör tejpa skarvarna. Det blir inte helt lätt då marken är så bucklig på sina ställen, men det går.

Fredagen den 8:de januari kommer Anticimex och installerar avfuktaren. Jag ska täcka uppåt med byggplast så länge också.

Inga kommentarer: