måndag 12 januari 2009

Målade badrumstaket en gång till idag (så långt färgen räckte). Jag började också sala upp för fallet på badrumsgolvet. Sågade remsor av masonit och lade ut så att ett fall mot blivande golvbrunn bildades.

Jag kompletteringsskruvade också gips. Det slog mig en dag att jag kanske använt för korta gipsskruv. Det sitter tretexskivor på väggarna och det är inte mycket att skruva i. Jag drog i längre skruv bredvid de jag skruvade i först. Man kan tänka sig att gipsskivan blir ganska tung när kaklet kommer upp och då är det nog bra om den hänger kvar.

Jag drog lite elrör också.

Elektrikern kom på besök och ville ha lite personuppgifter på mig. Han ska skicka in till elleverantören att han säkrat ner huset från 25 till 16 Ampere.

Snickaren var här en sväng i vanlig ordning och Jörgen kom han också. Det är som en fritidsgård här i kapellet och det är så jag vill ha det.

Köpte en fräs idag också...


-ONÖDIGT! skrek snickaren när han fick syn på den. Jojo, vi får väl se hur onödig den är när han kommer och vill låna den.

Inga kommentarer: