söndag 19 juni 2016

Bjälklaget tar form

Vaknade tidigt och gick ut och fortsatte där jag slutade igår.
Jag reglade upp den delen som ska vara uppvärmd och sedan började det duggregna så till den milda grad. Det var bara att plocka ihop och gå in. Jag tog tag i disken istället och när jag ändå var igång diskade jag en massa innerkrukor som jag köpt växter i. Jag är särskilt förtjust i en svart plastkruka med diametern 10 cm. Den är väldigt bra att sätta Hoyorna i när de fått rötter. Jag hade åtta sådana svarta krukor nu och det blir perfekt för mina åtta sticklingar som ligger på rotning.

När jag var färdig med diskningen hade det slutat regna så jag drog ut alltihop igen och fortsatte. Jag reglade upp även den avdelningen där det ska bli vedskjul. Sedan var det stopp. Nästa steg är att lägga golv i vedskjulet och jag vet inte vad jag ska ha som golv ännu. Brädor eller skivor...
Jag måste täcka framsidan med plast så att det inte regnar in i den delen som ska vara uppvärmd. Golvet ska isoleras där innan jag bygger väggar. Jag tänkte om lite när det gäller vedskjulen också idag när jag satt och begrundade mitt dagsverke. Jag ska göra två vedbodar. Det har jag tänkt från början men det ska inte vara så djupa som jag tänkte först. Jag gör ett litet rum bakom som jag kan förvara andra saker i. Jag gör ingång till det rummet från det tredje utrymmet där det blir cykelbod mm.

Tog en bilsväng till Ölme i kvällningen och hälsade på Snickaren. Jag behövde rita lite och visa honom hur jag tänker.
Den här har jag kanske glömt att skriva om. En trampnarv som kommer finna sig tillrätta i en skreva på min blottade berghäll.

Inga kommentarer: