måndag 20 juni 2016

Knott, knott, knott

Jag kom hem och började sätta upp plast på framsidan av uthuset.
Det gick lättare än jag trodde att fixa det själv. Så här blev det när jag täckt för det som behöver täckas. Under taket ligger plywoodskivor som behandlats för att vara tåliga mot väta. De ska jag såga blindbottenskivor av.
Jag täckte marken under bjälklaget med plast för att hålla undan markfukten lite.

Sedan åkte jag och tittade på Felix när han spelade fotboll hemma mot Råtorp.
Det började duggregna och knotten var jobbiga stundtals.

När jag kom hem igen hade det slutat regna och jag plockade fram cirkelsågen och började såga blindbottnar. Precis när jag startade sågen började det regna igen. Som vanligt... Miljoner knott ansatte mig så det var helt omöjligt att fortsätta. Jag fick gå in igen.

Inne i kapellet är det snart dags för skörd av ett fikon.
Fikonen har suttit på grenen ett bra tag nu men nu börjar det ena att rodna. Grenen har blivit så tung att jag blivit tvungen att stötta den.

Till vänster i bild syns en klätterväxt som jag fått som stickling av en kollega. Den har börjat växa jättebra men både jag och min kollega undrade vad det var för växt. Jag lade ut en bild på den på ett trädgårdsforum och fick svar direkt. En sommarmurgröna. Den har väldigt murgrönelika blad men inte alls de vedartade stjälkar som murgröna har. Det är olika släkten också. Denna tillhör släktet "Deliarea" men båda tillhör familjen araliaväxter.

Inga kommentarer: