tisdag 7 juni 2016

Takplåt

Idag har det inte hänt mycket. Jag var nere till Beijers och beställde takplåt till uthuset i alla fall. Den kommer att levereras hit till mig i kapellet. Kanske redan imorgon. Jag köpte plank till takstolar också. 5,4 meter långa och så tunga att de knappt går att hantera. Åtta stycken kommer det att gå åt till taket.

Jag ringde Robert på MR Kyl och värme också eftersom AC-n i Felix rum börjat krångla. Robert kom hit och lagade den så nu kan filur få det lite drägligare däruppe på övervåningen.

Det kom en märklig larv krypande i gräsmattan idag när jag satt och filosoferade.
Har ingen aning om vad det kan tänkas bli av en sådan krabat. Det närmaste jag kom när jag tittade i min insektsbok var Björnspinnare.

Imorgon ska grävaren komma igen och slutföra arbetet i trädgården. Jag har inte fått tag på honom idag men jag hoppas han kommer.

Inga kommentarer: