söndag 15 november 2020

Kontorshörnan

Jag låg i soffan och kollade på TV. Skidskytte. Jag noterade att jag inte tyckte det var konstigt att de åkte skidor och skulle skjuta med jämna mellanrum. Det är nog först på senare år jag accepterat denna konstiga sport. Idag kändes det helt naturligt.

Jag googlade också på kontorsmöbler på IKEA och insåg att det bara fanns två skrivbord kvar i Karlstad utav den modellen jag spetsat in mig på. I övrigt var det slut på alla skrivbord. Jag fick panik. Jag insåg att jag var tvungen att åka idag för att inte riskera att bli ståendes utan imorgon. Jag drog direkt.

Det var inte mycket folk därinne. Jag fick ihop det jag skulle ganska snabbt och kunde åka hem igen.

Bilen blev inte ens halvfull. 

Jag skulle kunnat frakta två kompletta arbetsplatser.

Så här blev det. Ganska snygg "back-drop". Jag insåg att jag kan behöva lite solskydd för skärmen på förmiddagarna.

Och så här kan jag skärma bort min arbetsplats på kvällarna om jag vill.

Då är det bara att vänta på leverans av skärm, docka, tangentbord och webbkamera för att arbetsplatsen ska bli komplett.

Inga kommentarer: