fredag 26 februari 2021

Eldorado kaviar mildrökt - recension

Fredag igen. Det är aldrig annat tycker jag. Fredag-måndag, fredag-måndag hela tiden. Det är livet som pågår under tiden man håller på att avverka arbetsdagar.


Idag kom turen till recension av ytterligare en smörgåskaviar. Inget att kommentera ytterligare egentligen förutom att färgåtergivningen på bilden inte är den bästa. Den var inte så grå och färglös som den ser ut på knäckebrödsbilden. Det andra bilden gör mera rättvisa av kaviaren. 

Nu kommer i alla fall våren mer och mer. Jag gick runt tomten ett par varv och kollade lite vad vintern gjort med mitt kapell och min trädgård. I år ska jag renovera fönstren i köket och i mitt sovrum. Det är väl ungefär vad jag vet om sommarprojekten hittills. 

Idag satt jag en stund på altanen i eftermiddagssolen för första gången i år. Oj vad timmar jag kommer att tillbringa där i sommar.


Jag tömde vedskjulet idag också. Och sopade ur för att kunna fylla på med ny ved. Jag har tre kubik att hämta när jag vill men det får vänta tills jag fått på sommardäck igen så jag kan köra lagligt med min släpkärra.
Under tiden kom min vän Timea förbi en sväng. Hon var ute på en promenad. Hon kom in och vi pratade en stund om det nya normala. Sådant man pratar om nu för tiden.

Jag har tänkt lite mer på ett vinterhalvår i Spanien men jag vet inte om det skulle funka med min arbetsgivare. Bara jag har en tillförlitlig och snabb internetuppkoppling så skulle det fungera funktionsmässigt. Jag vet ännu inte om det skulle fungera avtalsmässigt med arbetsgivaren.

Jag har ett boende på gång nu men jag behöver åka ner och prova lite och bo där en månad kanske för att se om det funkar med internetuppkoppling. Jag vet ju heller inte hur pandemin utvecklas. Jag ska nog ändå spara lite semester i sommar så att jag kan åka ner och titta. Om man får flyga i höst vill säga. Vad skönt det skulle vara att slippa vintrarna här. Både för sviter från psoriasisen och KOLen.

Eftersom jag nu har ett boende på gång borde jag nog nämna mina tankar för min arbetsgivare. Jag är så rädd för att få ett nej, bara.

Ja, ja, vi får se.

Inga kommentarer: