tisdag 23 februari 2021

Karlskoga

Åkte till Karlskoga efter jobbet för att köpa curryketchup. Men det fick också bli lite nya kaviarer när jag ändå var på Willys.


Nu får jag nog hejda mig lite med kaviarinköpen tills jag testat mig igenom det jag har. Det står nio sorter på kö i kylskåpet i nuläget.

Curryketchupen ja.


Tyvärr fanns det bara småflaskor. Drygt 3 dl. Det finns på literflaskor också men inte hos Willys. Denna specialsås passar väldigt bra istället för ketchup på korv med bröd t ex. På Hönökaka med stekta ägg är den fantastisk. På tal om Hönökaka. De har börjat sälja förpackningarna med fyra Hönökakor istället för fem i varje som det alltid varit. "Nytt godare recept" står det på påsen. Jag tvivlar på att de sänkt priset däremot.

3 kommentarer:

Dag sa...

Ska bli spännande att se hur ”eldorado” står sig i konkurrensen.
Den med dill kanske måste specialbedömas?tillsatsen av dill ger ju ett annat konkurrensläge i förhållande till dillfria sorter (beroende på om du/man gillar dill eller ej)..

Cre8iv sa...

Du får 'la testa kaviaren i samma ordning som bäst-före-datum! 😋
Har du provat göra egen curryketchup?
https://www.kokaihop.se/recept/curryketchup-a-la-gandalf-2

Eddie sa...

Jag har också tänkt på det där med dillen, Dag! Jag får fundera lite där. Jag har däremot beslutat att jag inte ska ta med några lightprodukter. Det ligger inte för mig.

Egen curryketchup Cre8iv. Jag har sett att det finns recept på det. Jag köpte en liten burk Currypasta häromdagen. Igår drog jag på ett tunt lager med currypastan på Hönökakan innan jag skulle lägga på de stekta äggen. I sista sekund tvekade jag. Jag läste på currypastaburken att den inte fick konsumeras okokt. Det var det jag misstänkte och det var därför jag läste på burken. Jag kastade mackan och gjorde en ny.
Men jag ska testa att göra egen.