onsdag 29 maj 2024

Sista gräsklippningen

Långsam arbetsdag. Varmt och skönt och en sista gräsklippning innan avfärd. Belönades med en iskall Norrlands Guld 3,5 i brisen av takfläkten efteråt.


Det mesta är avklarat inför avfärd nu. Jag ska bara köpa grejer till matsäck för resan men det gör jag på fredag. 

Hur jag än anstränger mig känns det inget speciellt inför resan. Jag brukar vara eld och lågor så här innan men inte denna gång. Glädjen i mitt liv har ännu inte kommit tillbaka men det ska bli härligt att skrota runt i lägenheten istället för i kapellet ett tag. Jag har ganska mycket att se fram emot och det är tråkigt att jag inte känner mig mer entusiastisk. Det kanske kommer.

Jag kommer att vara först på plats inför sommaren av de jag känner och brukar umgås med härnere. Dessutom blir jag kvar ett litet tag efter att svenskarna åkt hem igen. Jag har en och en halv månad på mig att lulla runt själv innan Felix kommer ner. Det är jag väldigt glad för samtidigt som jag kommer längta efter honom varje dag. Jag har lovat honom att börja cykla lite innan han kommer så jag har vant mig lite. Cykel är ett bra fortskaffningsmedel för oss därnere. Jag är i så dålig form bara så jag fasar redan för att grensla cykelåbäket.

Jag sökte en distansutbildning idag. Kan Felix plugga i höst så kan jag. Kursen jag sökte heter Filosofins historia och ges av Södertörns högskola. Två delkurser; "Den klassiska filosofin, från antiken till Kant" och "Den moderna filosofin, från Kant till mitten av 1900-talet." Halvfart. Hoppas jag kommer med.

Inga kommentarer: