fredag 3 juni 2016

Fortsatt värme i kapellet

Värmen fortsätter och min AC på övervåningen behagar krångla. Jag får försöka att felsöka imorgon eller något. Jag tror ändå att Felix har det lite svalare hos sig i natt än vad jag har det på nedervåningen.

Igår när jag skulle lägga mig monterade jag en bordsfläkt från Clas Ohlson som jag köpte för att ha vid min säng. När den var ihopsatt tog jag in den i sovrummet, ställde den tillrätta och tryckte på den. En svag blå blixt syntes vid påknappen. Det var det enda som hände. Jag drog ur sladden ur väggen och ställde den huvudstupa i sin originalkartong igen för återlämnande.

Felix har en bordfläkten uppe hos sig och den tar jag ner imorgon när han åkt till Smedby. Han ska spela fotboll imorgon förmiddag så jag skjutsar honom redan på morgonen. Grävaren kommer ca kl 10 imorgon.

Idag har jag hämtat ett lass regelvirke på Beijers för att ha lite att sätta upp i helgen.

Felix och jag åt färska räkor med surdegslimpa och aioli ikväll tills vi nästan storknade.

Inga kommentarer: