måndag 27 juni 2016

Idag - Växter

Igår kväll när jag skulle lägga mig hade en hibiskusknopp bildats. Jag var tvungen att ta en bild på den.
Såååå otroligt vacker. Det är en sådan där dum hibiskus som man köper vart som helst. Den är behandlat med något så den ska förbli kompakt och ge mycket blommor. Efter några år kan behandlingen gå ur så den börjar växa normalt. Jag har klippt ner mina ganska tufft så de har ganska fin form nu.

Efter jobbet åkte jag till Svedrins och Klockargården för att köpa lite växter. Klockargården hade halva priset på alla blommer nu.

Jag köpte en vit fingerborgsblomma till min spaljérabatt och en gråtimjan på Svedrins.
Här står fingerborgsblomman. Det stod en på samma plats förra året. Det blåste när jag tog bilden så den blev suddig.

Gråtimjantuvan bröt jag bitar av och placerade ut i sprickor i berghällen.
Här sitter den stora tuvan i en svacka.

På Kockargården köpte jag fyra dagliljor och en trädgårdsiris.
De hamnade här vid väggen.

Inne i prediksalen hade hibiskusknoppen slagit ut.
Är den inte underbar?

Och min Hoya bella blommar så fint fortfarande med en underbar doft.

Björna var här en sväng också och hälsade på. Trevligt!

Inga kommentarer: