onsdag 1 juni 2016

Äntligen värme

Varmt.

32 grader i Felix sovrum på övervåningen. Vi har kört AC hela kvällen däruppe så det kanske blivit något svalare. Jag ställde en bordsfläkt på golvet uppe hos honom ikväll så han inte smälter i natt.

Jag har varit till Byggmax i Karlskoga och hämtat sex plintar som uthuset ska stå på. Jag lastade så mycket reglar jag vågade också och drog hem lasset till kapellet. Det skulle faktiskt kännas bra och åka dit och hämta ett lass till denna vecka. Jag hoppas kunna börja bygga uthuset redan på söndag. På måndag är det mesta stängt men jag såg att Byggmax har öppet ett par timmar i alla fall.

Idag lunchade jag med "Snickarn". Han skissade lite på uthuset under tiden så nu vet jag hur jag ska börja.

Under byggandet kommer det bli en del att fotografera också. Jag ska försöka dokumentera bygget ordentligt. Ibland tittar jag tillbaka i bloggen på de byggprojekt som tidigare genomförts här.

Inga kommentarer: