måndag 13 juni 2016

Jobbdag på det ordinarie arbetet efter en semestervecka

Tillbaka till det ordinarie arbetet igen. Jag har haft en väldigt bra semestervecka med fint väder med mycket uträttat i rätt riktning. Det känns bra att få saker framåt i rätt riktning.

Helt okej att komma tillbaka till jobbet. Lunchade i stadsträdgården med ett par kollegor och pratade trädgård, rådjur och mördarsniglar. Som tur är har jag inte mördarsniglar i kapellet. Inte än.

Man håller på att plantera om stora rabatter i stadsträdgården nu och det blir spännande att se vad de får till.

När jag kom hem krattade jag igenom den återvunna matjorden som grävaren försökt skaka stenarna ur. Det blev ett lager av matjord som jag kan använda. Jag förberedde för grässådd och kunde inte låta bli att så en del av trädgården.
Vattenspridaren fick stå och gå en bra stund medan jag gick flera trädgårdsvarv.

Grävaren ska ju hit en gång till och jag vet inte hur mycket yta han behöver ha att köra på så därför vågar jag inte så gräs fullt ut. Jag behöver också kunna gå nära uthusbygget och sår inte alldeles bredvid där förstås. Men jag är ivrig att få gräs istället för odefinierbar jord att klampa runt i.

Under mina trädgårdsvarv tittade jag även till min humle som jag "gerillaplanterat" på kommunens mark. Den behövde lite hjälp att komma upp på tallstammen igen som jag satt den bredvid.

Vi i morgnarnas tågpendlargäng planerar trädgårdsvarv hos varandra nu i sommar. Ser fram emot att få lite inspiration och kanske några kirskålsfria plantor av någon.

Underbar sommarkväll i kapellet.

Inga kommentarer: