onsdag 17 augusti 2016

Lite ärenden denna dag

Tog bilen till Karlskoga på morgonen och åkte till Byggmax. Det blev en tur till Biltema också innan jag åkte hem. Jag var ute till Kefre plåtslageri med min beställning innan jag åkte över till Karlskoga.

Jag skrapade fönsterkarmarna och bågarna på de nyinsatta fönstren och tvättade med målartvätt. Jag tvättade dörren en gång till också. Sedan grundmålade jag karmarna och bågarna. Imorgon hoppas jag kunna färdigmåla både fönster och dörr en första omgång. Vädret kanske tillåter det.

Så här såg det ut idag efter grundmålningen.

Jag plockade sedan iordning inne i gavelutrymmet så jag kan få lite utrymme under tak där när jag ska måla foder t ex. Det blev en tur till tippen också med lite smågrejer.

Klockan 19 hämtade jag Felix. Han har gjort sin första skoldag i högstadiet idag. Det hade varit lite spännande och pirrigt imorse att gå till "det nya". På lunchen hade de varit nere på stan och plockat Pokemon.

Vi avslutade dagen i TV-sofforna.

Inga kommentarer: