tisdag 9 augusti 2016

Blåsig tisdag i Örebro

Vaknade och var bedrövad efter en mardröm. Det blev bättre på förmiddagen och jag åkte och hälsade på en vän i Örebro. Vi satt och hade det trevligt ett par timmar. Jag åkte sedan till Bauhaus och K-rauta och drev runt där en stund. Köpte märketiketter till mina krukväxter. Jag skulle köpa grov ståltråd för tillverkning av fler klätterstöd också men det fanns inte.

På hemvägen stannade jag till på Maxi i Karlskoga och handlade lite. Jag gjorde en greksallad med egna tomater till kvällen.

Vädret är jobbigt och det känns inte lockande att sätta upp en arbetsplats på baksidan för fortsättning av brädfodring. Uthusbygget står stilla för närvarande och imorgon ska vädret bli ännu sämre. Kallt och regn. Jag hoppas på paket från Plantanica imorgon med några hoyasticklingar som jag kan gulla med en stund i alla fall.

Inga kommentarer: