lördag 27 augusti 2016

Nora

Idag hade vi siktet inställt på marknaden i Nora. Efter långfrukost åkte vi dit. Felix var fortfarande krasslig och sov i bilen hela vägen dit. Väl framme strosade vi runt bland alla människor. Vi åt Noraglass också förstås. Efter ett par korvar i bröd åkte vi hem igen. Han sov hela vägen hem också och jag fällde passagerarsätet så han skulle kunna halvligga bättre.

När jag lämnat Felixen åkte jag hem och satte upp hängrännorna.
När jag skulle koppla på stuprör fick jag problem.

Jag har tyvärr bara två händer men till det momentet hade jag behövt tre. Jag var tvungen att göra en tillfällig lösning tills dess jag får hjälp.
Jag var tvungen att rikta nedsläppet från hängrännan rakt ut. Men jag satte upp en skiva som vattnet skulle hamna på och rinna ifrån uthuset.

Innan jag gick in strök jag gaveldörren en gång till med tjärblandning.

Jag var ivrig att komma in. Jag har haft hoyor på rotning som jag trodde var planteringsfärdiga idag.
Jag gillar att sitta skräddare i en tillfälligt upprättad arbetsplats som denna för att pyssla med mina sticklingar. Tyvärr var väldigt få redo för ett liv i jord.
Endast tre stycken (av ca 20). Den ena rotade sticklingen som fått rötter lade jag ut till försäljning.

Jag ska börja att rota sticklingar med en annan metod hädanefter. Vi får se hur det går.

Jag känner mig som tjuren Ferdinand när jag sitter häruppe i kapellet ensam med mina krukväxter. Det kanske till och med är tragiskt...

Inga kommentarer: