måndag 22 augusti 2016

Återkomsten

Idag gled jag in på min arbetsplats efter tre veckors semester och det kändes bra. Det kändes som att jag hade en del att uträtta i min parallella värld där borta i Karlstad.

När första arbetsdagen var gjord åkte jag ut till Kefre plåtslageri och hämtade mina bleck.
Patrik hade bockat till plåtar så det skulle överensstämma med de mått snickaren angivit. Jag tänkte också åka till Karlskoga för att köpa hängränna och lite tillbehör till takavvattningen men jag struntade i det. Jag ansåg att jag ändå inte skulle hinna sätta upp det idag, Det skulle bli för stressigt och jag väljer att göra det en annan dag istället så jag har en heldag i helgen på mig.

Istället planterade jag lite Hibiskussticklingar som rotat sig i mina provrör. Jag satte dem i krukor med jord så de ska få börja lära sig dricka vatten när vattnet inte omsluter stjälkarna. Efter några veckor fixar de det också. Nu ska jag börja dela ut kloner från mormors dubbla röda Hibiskus. Imorgon ska Britt få en och på onsdag ska Ellinor också få en rotad stickling.

Inga kommentarer: