söndag 4 september 2022

Söndag

Jag drack en halv flaska rödvin igår och la mig sedan och läste. Idag tog jag en sväng med bilen. Parkerade vid Dollar store och tog en promenad ut till silon. Jag passerade familjen Cronquist men ingen var ute på gården och jag hade ingen lust att knacka på. 


Vad blev det med padel tro? Det som var så hypat och något alla ägnade sig åt. Som en frälsning från ovan till lönnfeta gubbar som jag själv. Var det för dyrt? Nu verkar det vara frisbee som gäller. 

Nu står padelanläggningarna nästan övergivna lite här och var. Konstigt.

På väg tillbaka träffade jag Lilleman som kom på sin scooter. Vi stod och pratade länge och väl mitt på svängbron innan vi satte oss nere vid vattnet vid gästhamnen och fortsatte att prata. 


Vi pratade minnen och människor och om livet. Mycket trevligt. Han fick ett exemplar av boken sedan.

Lennart Pettersson kom ner och metade löja. Han skulle ha som agn till gösfiske på Ulvettern.

Jag har börjat titta lite på youtube om akrylmålning och blir sugen så ikväll fortsätter jag att måla igen. Jag köpte "canvasark" idag på Dollar store och ska prova att måla på sådana lite. Efter arbetet med Felix tavla behöver jag måla mera yvigt. Jag får ta en paus med hans ett tag. Det är så ansträngande att måla noga.


Men igår målade jag ytterligare några fält på Felix tavla.


Idag började jag kludda lite på ett canvasark jag tejpat upp på baksidan av en annan påbörjad målning. Jag kände mig för lite när det gäller att tona in olika kulörer i varandra. Idag använde jag mig också av vatten för första gången att blanda färgen med lite försiktigt. Blomspruta direkt på målningen.

I den sena eftermiddagen/tidiga kvällen åt jag surströmming.


Jag tryckte i mig en hel burk med filéer. Det märktes att de inte lagrats så länge. Filéerna släppte oklanderligt från skinnet. Enkelt att rensa och äta.

Inga kommentarer: