tisdag 27 september 2022

Ukrainsk raggmunk

Jag gjorde ukrainsk raggmunk idag från ett recept jag sett på TV.


Det smakade helt ok. Raggmunk med vitlök och svampsås.


Jag fick också 200 broschyrer jag ska kunna dela ut på bokmässan i Karlstad den 17-18 november när jag står där med min bok.

Annars är det bara jobbtankar för mig på dagarna nu. Jag funderar över Spanien på kvällarna. Igår kollade jag hur jag ska cykla från Tony till lägenheten när jag hämtar min cykel hos honom. Det verkade enkelt men jag lär nog använda min kartapp ändå. 18 minuter skulle det ta i alla fall. 5,1 km.

Resan nu i november kanske är den näst sista jag gör med incheckat bagage. Jag måste bara ta reda på hur jag reser med kylväska i handbagaget för mina sprutors skull. Nu checkar jag in kylväskan i min stora väska. Med bara handbagage kommer det bli svårt. Det är ju kylklamparna som är problemet med den vätskan som är däri.

Inga kommentarer: