onsdag 5 november 2008

I väntetiden mellan etapp 1 och 2, kör jag ett teoripass. Här ser ni ritningen över kapellet. Det kanske är lite smått men det borde gå att spara ner bilden till skrivbordet och öppna den i något bildvisningsprogram för att se detaljer bättre.
De grönmarkerade områdena är de vi funnit mest angripna och det översta området är det jag brutit upp nu. Området längst ner till vänster ska jag ta härnäst. Slöjdgubbarna håller ju till i prediksalen så den delen ger jag mig in i sist. Men då är det bara altaret som ska rivas och där har de ingen egentlig verksamhet mer än upplag för virke (området till höger).
Det börjar bli väldigt dåligt med golvytor kvar att förvara tillvarataget byggvirke mm på. Jag har fortfarande kvar lite utrymme i uthuset för detta. I värsta fall kan jag bära upp lite på övervåningen också.
Texten "Fasad mot landsvägen" ovanför ritningen hör egentligen inte till. Det syftar på bilden som är ovanför på den fullständiga ritningen (se första bilden i detta inlägg). I själva verket är det den nedre delan av ritningen som vetter mot "landsvägen".
Rödmarkeringen ovan visar den delen av syllen som jag måste byta.

På fredag räknar jag med att göra en fysisk insats igen. På lördag ska jag och några vänner till Uppsala för att titta och lyssna på förstärkare och högtalare som folk ute i landet byggt. Ett stort intresse i mitt liv är "välljud". Någon kanske skulle kalla mig "hi-fi-nörd" och det är väl OK.

Här är en länk till "DIY-mässan i Uppsala (DIY står för Do It Yourself):

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=68817

Min kompis Jörgen och jag ska snart börja med ett förstärkarprojekt. Vi ska bygga varsitt rörförsteg som vi tror ska slå det mesta i frågan om att förmedla bra ljud. Förstegsbygget kommer att dokumenteras senare i en bildtråd i ett hi-fi-forum.

Inga kommentarer: