tisdag 11 november 2008

Idag skulle jag ge mig ner i källardelen. Jag har tittat lite därnere och sett att innertaket ser väldigt dåligt ut. Bjälkar och syllar likaså. Jag började med att skyffla upp allt nedrasat spån mm. Hittade en golvbrunn under alltihop. Det blev många säckar med blött spån. Vatten rinner in lite grann genom källarväggen.
Därefter började jag hugga ren bjälkarnas undersidor. Väldigt murket och de flesta bjälkarna måste nog bytas/förstärkas.
När jag sen började bryta ner det dåliga innertaket insåg jag att det var just ett innertak. Jag trodde att det var blindbotten jag såg och att det skulle rasa massor med spån över mig när jag började bryta. Men det var ett uppreglat innertak och blindbotten såg bra ut!!!!!!

Denna upptäckt besparade mig en otrolig massa arbete. Nu slipper jag skyffla ut allt spån och isolera på nytt underifrån.

Två positiva upptäckter på två dagar!

Nu hoppas jag att min kompis "Snickaren" kommer och inspekterar i helgen så jag kan betrakta Etapp 2 som avvklarad.

Nu blir det uppehåll i rivandet tills på söndag då jag drar igång igen.

Inga kommentarer: