tisdag 18 november 2008

Nu anser jag nog att etapp 3 är klar. Jag har rivit hela scenen klart idag. Jag började också städa under de delar där jag inte varit och rivit. Det ligger mycket gammalt spån överallt och jag sopar upp det med en borste. Problemet är att jag får med våt jord också så säckarna blir väldigt tunga och svåra att hantera när det endast är kryphöjd.

Nu till dagens bilder.En svampkropp som växer mellan blindbotten pappen. Jag har rullat upp pappen åt höger här. På bilden syns också den skyllel jag använt till att skyffla sågspån i 150 (!) plastsäckar hittills.
Här en vy bort mot ingången till prediksalen. Gluggen som syns längst bort är den som jag fotograferade med en svampkropp "i krysset". Den bruna rosen under gluggen är en torr svampkropp.
Här är en bild tagen åt andra hörnet. Man ser hur mycket spån och flisor det ligger på marken.
Och här står jag med min bästa vän i höger hand. Jag känner mig nöjd med dagen och min insats. Imorgon kommer jag vara under golvet och krypa hela dagen. Det ser jag inte direkt fram emot faktiskt. Det är ryggtungt. Vi får se om jag hinner städa färdigt imorgon. Nästa steg sedan är att Anticimex ska komma och spruta med fungicid. Därefter ska jag täcka in hela marken med byggplast.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara säga hej...HEJ! Jag tycker din blogg är jättetrevlig att följa.. kikar in väldigt ofta för att se om det hänt något!

Gillar att se någon förverkliga sina drömmar :) Och när det kommer till "huserier" så gillar jag dom med.. så din kombination är klockren!

Du gör ett kanonjobb, inte nog med att du faktiskt skapar ditt eget drömboende.. du bevarar också vårt kulturminne!

Lycka till!
MVH Sandra

Eddie sa...

Kul att få uppmuntrande ord! Det här är nog det mest spännande jag någonsin hittat på. Jag är helt fri att göra precis som jag vill, jag har ingen brådska och idéer föds, dör och ersätts av andra.

Inatt drömde jag att det stod en tjej på trappan till kapellet. Hon var iklädd arbetskläder och hon hade kört bort allt skräp som legat utanför huset. Jag förstod ingenting men hon sa att hon hade en stund över. En grävmaskin stod en bit bort.

Jag ska snart åka upp till kapellet men det är väl inget att hoppas på att drömmen var sann. Jag ska lägga ut ett foto på skräphögen ikväll...